mandag den 8. juli 2013

Faldstammen - ny designhøjttaler?!?

Jeg kunne altså ikke dy mig! Et dansk firma har netop lanceret en - som det hedder på deres hjemmeside - "...ny højttaler i et flot design." I må selv dømme, men jeg mener mest af alt, at højttaleren på det foreliggende billedmateriale ligner et stykke afskåret faldstamme med en højt monteret renselem ... og "klumpfoden", som faldstammen er proppet ned i, forstår jeg slet ikke.

Jeg skal være den første til at erkende, at ikke alt hifi altid kan være lige lækkert designet. Form follows function må nødvendigvis betyde, at det i visse situationer er nødvendigt at kompromittere æstetikken og vælge nogle visuelt lidt mere anmassende hvis ikke lige frem grimme løsninger.

Men det her er designmæssigt en decideret ommer! Gad nok vide, om den lyder, som den ser ud? Det må i givet fald være ganske gyseligt ...

nye højttalere 002

Ingen kommentarer:

Send en kommentar